Laatste blog vanuit de Caribbean - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Jill Baars - WaarBenJij.nu Laatste blog vanuit de Caribbean - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Jill Baars - WaarBenJij.nu

Laatste blog vanuit de Caribbean

Blijf op de hoogte en volg Jill

08 Maart 2014 | Antigua, Antigua

Hier dan maar eindelijk weer eens een keer een blog vanuit het warme Caribbean, en ook gelijk de laatste vanuit hier, want dit is alweer de laatste cruise die we doen in de Caribbean:) de tijd vliegt voorbij!!

Lieve allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven dus er is inmiddels veel gebeurd, ik heb weer veel leuke dingen op deze mooie eilanden gedaan, hard gewerkt, haal steeds meer geld binnen, leer steeds weer nieuwe mensen kennen, en van veel leuke en lieve mensen ook al weer afscheid moeten nemen… Het schip leven is super, maar ook een raar leven, maar ik vermaak me prima, en geniet enorm van deze geweldige ervaring!

Het werk gaat erg goed, het is nog steeds veel 70 uur per week werken, iedere dag van 07.30 tot 21.30 uur maar ik ben er inmiddels helemaal aan gewend. Zelfs op dagen als we een halve dag of soms hele dag vrij zijn staan we vroeg op om zo veel mogelijk van de eilanden te zien. Ik schrijf me nu regelmatig in om mee te gaan met de passengers op excursie als tour escort, ik mag dan gratis mee, en kan op deze manier wat meer van de eilanden zien wat erg leuk is.
Met werken heb ik nu ook al een paar keer m’n target gehaald, en zelfs dik m’n target. Vorige cruise was mijn target 2700 pond en haalde ik 4350 pond, niet alleen met service met de retail gaat ook erg goed, ik geef inmiddels ook mijn seminars met volle overtuiging, en al mijn ioni klanten zijn erg tevreden en hebben goede resultaten. Inmiddels zijn er ook weer wat belangrijke manergers van Steiner langs geweest, en ze hebben mij nu benoemt tot de beste Ionithermist van de fleet, van alle 7 P&O schepen, dus hopelijk kan ik het voorlopig deze ‘eer’ nog even op mijn naam houden. Ik heb nu ook een nieuwe spa manager, hij is helaas niet zo chill als mijn vorige, deze is namelijk een echte Steiner, en er zijn aardig wat regels verandert, mja wat ze ook zeggen en of ze nou pushen of niet, ik denk altijd maar zo…meer dan je best kun je niet doen;)!

Vorige cruise zijn papa en mama gezellig op bezoek geweest:)!
Super leuk om ze na 5 maanden weer te zien, m’n schip te laten zien, iedereen voor te stellen, en ze rond te leiden op de eilanden, want inmiddels weet ik DE mooiste plekjes wel. We hebben heeeel veel en gezellig bij gepraat, want zoals jullie mij wel kennen praat ik nogal veel en snel dus je kunt wel voorstellen hoe de eerste twee uur aan toe gingen, 5 maanden had ik even door gerateld in 2 uur haha!
Ik heb best veel tijd met ze kunnen door brengen gelukkig, zodra ik pauze had rende ik naar de cabin, omkleden en met ze lunchen of dineren, daarna weer snel terug naar werk, na werk weer snel omkleden en een show bekijken en lekkere cocktails drinken, daarnaast was ik die cruise erg druk met klanten, dus aardig moe was ik aan het eind van deze 2 weken wel, maar heb er van genoten en hopelijk komen ze als we met het schip in de Mediterranen zijn nog een keer:)!

Sinds deze cruise ben ik van cabin verhuist, en ben ik nu gezellig naar de kamer van Lindsay verhuist, ook een Nederlands meisje, erg gezellig, en lekker Nederlands praten. Ben echt blij dat ik nog met iemand Nederlands kan praten hier haha, mijn Engels is echt bijna vloeiend nu, dus voordat ik Nederlands verleer, blijven we op deze manier toch lekker Hollands haha.
Mijn vorige kamer genoot was in het begin oke, maar ze was nu toch wel een beetje vreemd met haar Oekraïense manieren haha, gelukkig was ik niet de enige die dat vond, want al m’n collega vroegen zich altijd al af hoe ik met haar vol hield. Dus ben erg blij met m’n nieuw roommate nu:)!

Ik heb nu het hele Caribbean seizoen mogen meemaken, en ik hou echt van de Caribbean, het weer, de stranden, de mensen, en natuurlijk super dat ik op deze manier nog 4 x terug was in Curaçao, en ‘toevallig’ had ik iedere keer vrij haha!
De mensen zijn echt zo anders dan bij ons in Nederland, iedereen leeft gewoon lekker en rustig z’n leventje, 1 man heeft hier 6 vrouwen en dat kan gewoon allemaal:p haha. Veel mensen leven hier ook in huizen die bestaan uit golfplaten en armoe dat je denkt woont daar echt nog iemand, maar als je die mensen ziet, ze zijn toch echt gelukkig en zouden voor geen goud het eiland willen in ruilen voor een huisje in Europa ofzo. En toch hebben ze hier alles, goede scholen, kleren en ze lopen allemaal met mooie telefoons, bizar!
Het was een super ervaring en heb er van genoten om 4,5 maand hier in de Caribbean te mogen rond cruise!

Nu bijna terug naar Europa!! We hebben nog een embarkation in Barbados, en embarkation is dat er mensen van boord gaan, en weer nieuwe passagiers aan boord komen. Dan gaan we nog naar St Lucia en Antigua en vanaf daar de crossing terug van 6 zee dagen:o! Dan is de eerste plaats waar we aankomen 24 maart is Madeira, dan weer een zee dag en dan Malaga, daar hebben we een embarkation dag, en met die passagiers varen we naar Mallorca, Barcelona, Toulon, Monte Carlo, Genoa, Livorno, Naples, Dubrovnik en Venetië. Vanaf dan is Venetië onze begin port en varen we van Venetië naar Venetië 14 dagen, we varen langs de mediterranen van Venetië naar Kotor, Curfu, Civitavecchia, Ajaccio, Genoa hier hebben we weer een embarkation dag, deze passagiers cruise dus 7 dagen en vanaf daar gaan we dan weer met nieuwe passagiers en met de passagiers die wel 14 dagen blijven naar, Livorno, Naples, Dubrovnik en terug naar Venetië. Dat wordt mijn cruise tot het einde van mijn contract! Het is nog maar 4,5 maand! Het voelt nu al of ik een stukje dichter naar huis ga, hebben dan geen tijd verschil meer, en ben weer terug in Europa.

Nou lieve iedereen mijn volgende blog is dus vanuit een plekje al veel dichter bij huis. Ik ben benieuwd hoe mijn eerste paar weken in Europa weer zijn, ik denk erg koud, zonder witte stranden om me heen, maar toch weer gave nieuwe plaatsen die ik weer mag gaan zien:)!

Dikke kus
xxxx Jill

• 08 Maart 2014 - 08:26

Jessy:

Super leuk geschreven weer Jill!!!
    papa en mama vonden het ook super om bij jou te zijn!
    Als papa en mama hopelijk weer gaan een weekje gaan Yentl en ik ook lekker mee <3
    Heel veel plezier nog, nu kom je op wat andere plekken met iets minder mooi weer.... Maar toch lekker genieten!

xxxxx
    Jessy

• 08 Maart 2014 - 09:19

Petra:

Lieve Jill,

Nou dat is weer een heel verhaal,en weer leuk geschreven,we weten inmiddels dat wat je schrijft,ook daadwerkelijk zo is.

We hebben het nu met eigen ogen gezien,hoe je hard aan het werk was,hoe je collega's en manager zo positief over je waren,en natuurlijk de klanten met hun resultaten.
    Ook mij had je "behandeld"' en was zo maar 7 cm in omvang geslonken :-),maar ja met al dat heerlijke eten aan boord en de zalige cocktails,had ik die er helaas weer snel bij,maar.....eerlijk is eerlijk,mijn benen zijn nog steeds wat strakker,en dankzij je homekit met borstel,rode alg ampullen,en titri spray blijft dat hopelijk zo!!

Ik was super verbaasd hoe je je seminar stond te geven,vol overtuiging en in vloeiend engels,wat waren papa en ik trots op je op dat moment.
    Voor die tijd zei je immers,oh mam,dat kan ik niet,het is zo moeilijk,en zie daar,ineens ben je benoemd tot de beste van de vloot,en tja,trotser dan nu kunnen we haast niet worden.
    We hebben gezien dat je zo goed in je vel zit,je werk zo goed doet,je zo op je plekje bent op het schip,we zijn dan ook met een heel gerust hart weer huiswaarts gekeerd.
    Papa en ik vonden je veranderd,zo gegroeid in je zelfvertrouwen en zo volwassen geworden.

Wat hebben we genoten van die 2 weken samen,inderdaad,veel bij gekletst,ontzettend veel mooie plekjes gezien,en voor mij kwam deze reis op een heel goed moment,en heeft me ook erg geholpen om de verdrietige tijd die ik achter de rug had een plekje te geven.
    Onze dank daarvoor!
    Je had het geweldig geregeld allemaal,vooral de vele vrije momenten die we toch samen hebben gehad.

En nu,op naar het volgende avontuur,de middelandse zee,weer een stuk dichter bij huis,maar voor jou ook een stukje kouder.Voor ons is het nu al geweldig weer,de winter hebben we overgeslagen,en dit weekend gaat het maar liefst 18 gr worden,dus....we gaan lekker in de tuin,in een hoekje,ons bruine kleurtje zien te behouden :-)
    We komen immers weer snel naar Venetie:-),na Jessy's examen,in mei,deze keer met ons alle,we hebben ze allemaal nieuwsgierig gemaakt,en met jou aanbod gaat het vast wel lukken,vandaag ga ik kijken voor de vluchten......

Nou meis,ga zo door,en tot snel..in Europa.

Hele dikke kus papa&mama

• 08 Maart 2014 - 09:57

Wendy Poortman:

Heey lieve jill,

Wat maak jij toch veel mee daar! Je foto's en je verhalen ik vind het echt bijzonder allemaal.
    Ik ben trots op je dat je verkozen bent tot de beste van allemaal.

Jammer dat je nu weggaat uit de warmte maar aan de andere kant is het wel leuk dat je wat dichter bij komt en daar wat nieuwe dingen ziet!

Fijn dat je nu met een nederlands meisje op de kamer zit. Kun je inderdaad ook nederlands praten haha naast dat engels allemaal!

Leuk dat je soms mee mag met excursies zodat je echt wat kan zien! Je foto's zijn dan ook echt altijd erg mooi!

Ga zo door jill! Je mag echt trots op je zelf zijn wat je daar allemaal presteerd!!!

Dikke knuffel+kus xxxx wendy

• 08 Maart 2014 - 18:26

Anne:

Lieve jillie! Super leuk om weer wat van je te lezen! En wat mag je trots zijn op jezelf met alles wat je al hebt bereikt.. Topper! Nog heerlijk 4,5 maand te gaan, lekker genieten schatje!!! Dikke kus

• 08 Maart 2014 - 19:02

Jose:

Lieve Jill,

Wat leuk om weer een blog van je te lezen.
    Meid, wat heb jij het ontzettend naar je zin daar.
    Wat is dit toch een GEWELDIGE KEUZE van je geweest.
    Hoorde van je ouders hoe je het daar naar je zin hebt.
    Trouwens, je ouders hebben het ook erg fijn gehad. Je moeder zei: de mooiste vakantie van mijn leven!
    Super wat je ook nog allemaal onderneemt en ziet.
    Fijn een hollands meisje op de kamer, al met al het kan niet op!!!
    Lieve Jill, blijf genieten,

Heeel veeel liefs en groetjes Sjaak en Jose xxxxx