Hierbij mijn laatste blog vanuit P&O Ventura - Reisverslag uit Genua, Italië van Jill Baars - WaarBenJij.nu Hierbij mijn laatste blog vanuit P&O Ventura - Reisverslag uit Genua, Italië van Jill Baars - WaarBenJij.nu

Hierbij mijn laatste blog vanuit P&O Ventura

Blijf op de hoogte en volg Jill

09 Juli 2014 | Italië, Genua

Hallo allemaal,

Nog maar 12 dagen te gaan en dan zit mijn 9 maanden contract er al weer op!!
Wow het is echt snel gegaan, en wat een super ervaring! Ik heb veel leuke nieuwe mensen leren kennen van over de hele wereld, heb veel geleerd, en een hele ervaring rijker, 5 maanden in de Caribbean gecruised en 4 maanden in de Mediterranen, super om op deze manier veel van de wereld te kunnen zien. Het was ook hard werken 70 uur per week 9 maanden lang, maar veel te vrede klanten gehad met goede resultaten, en leuke feedback, ik heb het met veel plezier gedaan, en het scheelt ook dat ik een leuk spa team heb!

Het schip leven is dan ook nog niet afgelopen voor mij!
Zoals ik in mijn vorige blog schreef ga ik nog een contract doen, ik ga alleen niet meer op de P&O Arcadia, daarom zou ik naar Cunard op de Queen Elizabeth gaan, maar sinds gister zijn mijn details gecanceld omdat het meisje die ik over zou nemen er mee gestopt is… Wat het nu wordt is nog even afwachten, hopelijk wel een schip die een world cruise maakt.
Maar voor nu verder dus nog geen idee wanneer, waar ik heen ga, en of ik als ionithermist ga of als facialist…!??

Ik ben inmiddels aan boord al getraind in Elemis facials door een trainer van Steiner, maar omdat het op de Queen Elizabeth en 6 sterren spa is hebben ze er ook wat andere producten en aangezien wij dat op het schip niet hebben, heb ik daar nog een 4 daagse training voor in de Steiner training academy in Engeland. Dat was dus eerst het plan, maar omdat het nu gecanceld is, was de vraag en nu? Maar ik ga toch nog de training doen, hoe meer certificaten hoe beter natuurlijk en ook hoe eerder er een schip voor mij beschikbaar is.

Ik ben 21 juli klaar met mijn contract op de Ventura, mijn laatste werkdag is op 20 juli mijn verjaardag, dus ´s avonds een groot feest, om mijn verjaardag te vieren en om van iedereen afscheid te nemen. Ik vlieg op maandag 21 juli van Rome naar Londen Heathrow, vanuit daar door naar Watford, om weer een paar nachten in de YMCA te verblijven. Van dinsdag tot vrijdag ga ik dan weer naar de Steiner training academy in South Harrow. Op zaterdag 26 juli vlieg ik dan eindelijk na 10 maanden weer terug naar NEDERLAND, en om 20.10 uur kom ik aan in Amsterdam:)!

TOT HEEL ERG SNELLLL:)
Liefs Jill

• 09 Juli 2014 - 15:14

Corine:

Je bent echt een topper! En ach, zo slecht was de ymca nou ook weer niet!
    Aftellen! ♡

• 09 Juli 2014 - 17:13

Petra:

Hoi meis,

Tja dat was een enorme teleurstelling om te horen gisteren dat het niet doorging op de Queen Elizabeth,je had je er zo op verheugt,maar............inmiddels weet je,bij Steiner zijn ze erg veranderlijk,het beste is dus om alles op z'n beloop te laten en afwachten wat er komen gaat,en ik weet zeker,dat het goed gaat komen,ze willen je echt op een goed schip met jou resultaten!!

Jammer dat je er met je verjaardag niet bent,maar op het schip maken ze er vast iets geweldigs van,big party,dubbel feest,afscheid en jarig,dan naar Londen,en dan.............EINDELIJK weer in Nederland,wij staan je op te wachten op Schiphol!

Dan eindelijk paar weken thuis,en afwachten wanneer en welk schip er beschikbaar is.(hopelijk is dat niet te snel en blijft het Oktober)

Nou,het aftellen is nu echt begonnen!

Liefs van ons,dikke kusXX

• 09 Juli 2014 - 19:31

Jose:

Lieve jill,
    Het is idd heel snel gegaan, maar wat een geweldige tijd heb je op het schip gehad
    Ontzettend veel gezien van de wereld en heeeel veeeel mensen leren kennen.
    Dit nemen ze je nooit meer af. De rest zal ook wel goed komen, zoals het elke keer bij jou gaat
    Lieve Jill, je familievkan niet wachten tot je thuiskomt, geniet nog even van de laatste dagen op het schip. Heeeeel veeeeel liefs en groeten van ons en tot snel. Xxxxxxx

• 13 Juli 2014 - 21:25

Gerda:

Lieve Jill, wat leuk dat ik via de blogs op de hoogte kon blijven hoe het met je ging. Van de start in Engeland tot aan het nu weer bijna in Nederland aan komen. Wat ben ik jaloers geweest op al die mooie foto's die voorbij kwamen en op je pap en mam die toch maar weer elke keer op vakantie gingen. Waar ik zeker niet jaloers op was, is de grote werkdruk, het moeten presteren en op de vele uren (70 per week) die je hebt gemaakt. Super leuk dat er weer een nieuw schip in het zicht van de haven ligt, waar........dat is nog niet bekend maar ik hoop dat je ook dan ons weer op de hoogte gaat houden van al je ervaringen.

Liefs Gerda

• 15 Juli 2014 - 20:35

Tancha :

Zo eindelijk tijd om je blog te lezen.
    Wat gaat de tijd snel en wat heb jij een ervaring opgedaan!
    En natuurlijk buiten je geografische kennis, zee benen ;-)
    Wat heb jij voor de rest van je leven een prachtig verhaal te vertellen.!
    Dit zit in de pocket en neemt niemand je meer af.
    Ik hoop dat er weer een mooie cruise op je wacht met nieuwe uitdagingen.
    Geniet van je laatste dagen en dan lekker weer naar het thuis front.
    Om vervolgens weer uit te varen :-)
    Heel veel liefs van ons ☆☆♡☆☆