nog 1 week en dan is het zover.... - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Jill Baars - WaarBenJij.nu nog 1 week en dan is het zover.... - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Jill Baars - WaarBenJij.nu

nog 1 week en dan is het zover....

Door: Jill Baars

Blijf op de hoogte en volg Jill

22 September 2013 | Nederland, Arnhem

Hier dan m'n eerste reisverslag, ook al is mijn reis nog niet begonnen haha.

Volgende week is het dan zover!
De reis waar ik al een hele tijd naar uitkijk. De reis naar het onbekende.
Ik heb de afgelopen tijd heel vaak de vraag gekregen waar ga je dan allemaal naar toe, en op welke cruise ga je werken? Ook dat, is voor mij nog een verrassing! Het worden in die 10 maanden in ieder geval heel veel plaatsen in 3 verschillende continenten, maar welke dat precies worden, hoor ik pas in Londen op de academy.
Het wordt in ieder geval een wereldreis om nooit meer te vergeten!

Er is al een hoop vooraf gegaan voordat ik kon gaan, na mijn Curaçao avontuur ben ik nu 7 weken in Nederland geweest, en heb ik veel moeten regelen, gelukkig kreeg ik daar hulp bij van mijn lieve moeder, want al die info in het Engels, ik zag het even niet meer zitten, maar toen de afspraak bij de ambassade eenmaal stond, en alles aangevraagd was ik er klaar voor. Op 29 augustus naar de ambassade geweest in Amsterdam, en een half uur later stond ik weer buiten en had ik mijn Amerikaanse visum binnen. De rest van de dag gezellig in Amsterdam geweest met mama, opzoek naar een mooie gala jurk, voor alle chique avonden die komen gaan op de cruise.
In de afgelopen 7 weken heb ik al mijn vriendjes en vriendinnetjes weer gezien, en helaas ook weer afscheid moeten nemen, dit keer voor 10 maanden!
Het afscheidsfeest was top! Bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle lieve kaartjes en cadeautjes, fijn om te weten dat er zoveel mensen met je meeleven.

Nu mijn laatste week... de koffer maar eens gaan pakken. Dat gaat nog een lastige klus worden, want 30 kg voor 10 maanden en niet wetend of je nou naar de zon of kou gaat, maakt het er niet makkelijker op.

Het komt nu allemaal wel heel erg dichtbij & eigenlijk is het nog onwerkelijk. Maar ondanks het moeilijke afscheid heb ik er heel veel zin in!
Ik ga jullie via dit dagboek zoveel mogelijk op de hoogte houden en proberen alles wat ik meemaak met jullie te delen!

Mijn volgende verhaaltje zal vanuit de Steiner Academy in Londen zijn. Dus bij deze. Goodbyee Hollandia!

Ik ga jullie missen! <3

But I make my dreams come true!


  • 22 September 2013 - 18:22

    Jeanette Vink:

    Lieve Jill,
    Ik ga je een fantastische tijd toe wensen. Met heel veel leermomenten.
    Ik hoop dat je heel veel kennis op doet voor je verdere leven.
    Femke heeft het echt gevormd. Daar ben ik trots op!
    Heel veel geluk gewenst.... Een goede vaart.

    Liefs van Jeanette.

  • 22 September 2013 - 19:26

    Tancha En Henk:

    Lieve Jill, net terug van vakantie lezen we al die mooie verhalen. Wat geweldig allemaal wat je mee maakt en te gemoed gaat! ! We weten natuurlijk als geen ander wat voor een tijd jij je ouders en je zusjes te gemoed gaan, veel mailen en op de hoogte blijven van het thuisfront is heel belangrijk als je die eindeloze zeeën bevaart. Lieve schat succes geniet maar bovenal behouden vaart!! Heel veel liefs van ons xxx

  • 23 September 2013 - 09:37

    Jose:

    Lieve Jill,

    We gaan je volgen!!!!

  • 23 September 2013 - 13:07

    Petra:

    Nou lieverd,je avontuur gaat nu dan bijna beginnen,nog 6 nachtjes thuis in je eigen vertrouwde bedje,en dan.....op naar het onbekende.
    Je hebt er erg veel zin in en gaat met vol vertrouwen je wereldreis tegemoet.
    Wij daarentegen zullen heel erg moeten wennen,dat je nu alweer weggaat,terwijl je eigenlijk pas weer thuis bent.
    Je hebt het hier wel weer gezien zei je laatst tegen me,alles is geregeld,mijn vriendjes weer gezien,afscheid genomen van elkaar,tja,en daar ga je weer.

    De spullen liggen klaar op je kamer,een stapel kleren/schoenen(mag maar 20 kilo in he),maar ook foto's van alle lieve mensen om je heen,om je hut wat 'op te leuken",kaartjes waar wat liefs op staat,het album van je vriendinnen,en niet te vergeten je kussen met foto's van Hawaii wat je gekregen hebt.
    Zelfs wat kerstversiering,pepernoten,tja dat ga je wel allemaal missen,en wij jou daarbij...het voelt niet compleet om deze dagen zonder jou te moeten vieren,maar ongetwijfeld zal het daar op zo'n schip groots gevierd worden,met heerlijke maaltijden,en vuurwerk met oud en nieuw boven het dek,waar ook ter wereld.

    Volgende week om deze tijd heb je eerste schooldag in Londen,ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan,je vind het zo spannend allemaal,maar gelukkig heb je al wat contacten opgedaan en kom je niet helemaal alleen aan,en ken je al 3 meiden van FB die er dan al een weekje zijn en je vast wegwijs kunnen maken in het gezellige Londen.

    Lieverd,wij wensen je super veel geluk met dit avontuur,je zult het de rest van je leven bij je houden en doorvertellen aan je kinderen later.

    Inmiddels zijn wij alweer aan het sparen en hopen we je over een half jaar te ontmoeten en te omarmen op het schip....waar dat zal zijn,is voor ons allemaal nog een verrassing!

    Een hele dikke kus en vooral een behouden vaart.


    Papa en mama

  • 23 September 2013 - 17:38

    Yentl:

    Lieve Jill,

    Ik vind het echt super vet dat je op de cruise gaat werken, en je droom laat uitkomen! want dit is iets dat je al heel lang wilt! En nu is het bijnaaaa zover...over een week zit je nu al in Londen! en daarna..nog geen idee waar je dan heen zult gaan, maar dat kom je over een paar weken te weten. Ook dat is heel spannend..dat je weet dat je ver van huis gaat, maar waar op de wereld dat weten we nog niet!

    We hebben in deze paar weken dat je thuis bent geweest veel leuke dingen gedaan! dat ga ik wel heel erg missen! Samen naar de stad, naar de zonnebank, ijsjes eten en 1,5 uur rijden om naar Walibi te gaan, en daar eindelijk aangekomen te zijn bleek het dicht te zijn..haha! maar achteraf gezien was dat niet zo erg want toen hebben we er een leuke dag van gemaakt in Hardewijk, lekker geluncht in het zonnetje en gewinkeld. En toen zijn we dat weekend toch nog naar Walibi geweest, wat echt super leuk was!!

    Je moet straks wel lange dagen maken en heel hard werken, maar hopelijk ga je met een leuk team werken op de cruise, en ga je een super tijd krijgen daar!
    Helaas is het al bijna zondag..en moeten we afscheid van jou nemen voor 10 maanden!:( Dat wordt echt niet leuk, en ook papa en mama gaan jou heel erg missen! Maar gelukkig is het wel voor iets leuks, en ga je je droom waarmaken!

    Heel veel succes en geniet ervan!

    Dikke knuffel!
    xxx Yentl

  • 23 September 2013 - 17:42

    Jessy:

    Haj lieve Jilly,

    Eindelijk is je droom uitgekomen en ga je op de cruise werken.
    Na veel geregel.... Zag je het even niet meer zitten, maar met mama's hulp is dat allemaal goed gekomen, en heb je er veel zin in! Wel moet je ons nu voor 10 maanden missen.
    Het word hard werken een maandje in Londen en ook op de cruise maar wel een tijd om nooit te vergeten! Misschien kom je zelfs nog in Curaçao en kan je daar weer even je oud collega's opzoeken...

    Lieve Jill nog een weekje ben je bij ons en we gaan vrijdag lekker wokken met z'n allen en zondag.... Gaan we om 7 uur naar Schiphol om je uit te zwaaien :(

    Geniet van het leven... Je bent er maar even ( hihi zoals oma dat zou zeggen ;))

    xxx je kleine zusje

  • 23 September 2013 - 20:23

    Jodi:

    Ahh lieff wat jessy zei.. geniet van t leven, je bent er maar even ;)
    indd! haha
    Heel veel plezier en succes op de cruise! Lekker hard werken maar dat kun jij wel ;)
    Als je ons mist (vooral mij:P) kun je in het boekje kijken :D hihih

    Xxxxxxx Jowie

  • 30 September 2013 - 18:47

    Gerda Jansen:

    Lieve Jill,

    Wat leuk om de foto's te zien van het rondje Nederland, vooral van het ijsje van Co in Hoenderloo, heerlijk he. Nederland ligt nu al een paar dagen achter je, eerst nog vele leermomenten en dan gaat het echt beginnen. Waar????????? dat is nog de vraag, ik hoop voor jou dat het een warm continent zal zijn, ik blijf je volgen. Succes met alles wat je tegen komt,

    liefs Gerda

  • 07 Oktober 2013 - 00:22

    :

    ik ben trots op jou steinermaatje x!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jill

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1361
Totaal aantal bezoekers 24227

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 29 Juli 2014

Werken op een cruise schip

Landen bezocht: