Steiner training/ YMCA Watford - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Jill Baars - WaarBenJij.nu Steiner training/ YMCA Watford - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Jill Baars - WaarBenJij.nu

Steiner training/ YMCA Watford

Blijf op de hoogte en volg Jill

11 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Watford

Lieve mensen,

Hier mijn eerste blog vanuit de YMCA in Watford.
Mijn eerste 1,5 week zit er op… en, wow ik heb hier al zoveel geleerd!
Wat je normaal in 3 maanden leert, leer je hier binnen een week! Het is heel erg hard werken, leren en presteren maar ik weet waar ik het voor doe!

Mijn eerste week ging heel erg goed, ik vond het erg leuk, mijn theorie en praktijk toetsen gehaald, medisch goedgekeurd, leuke klas en presteerde echt goed! Misschien wel iets te goed..
n.a.v je prestaties na je 1ste week werd je opnieuw ingedeeld, in de Elemis, La Therapie of Ionithermie groep. Nu ben ik ingedeeld in de Ionithermie klas, dat is het moeilijkste en beste wat je eigenlijk voor Steiner kunt gaan doen op de cruise! Ik had noooiiittt veracht dat ze mij in deze groep zouden zetten, aangezien er maar 5 meiden waren dit mochten gaan doen. Toen mijn naam werd geroepen dat Ionithermie mocht gaan doen, dacht ik huuhh hoe kan dat? Ik had m’n eerste week dus schijnbaar zo goed gedaan dat ze echt iets in mij zagen hier en ze mij deze kans willen geven. In het begin toen ik het te horen kreeg was ik verbaasd, erg blij en trots op mezelf!
Maar nu ik deze week ermee begonnen ben, ben ik er eigenlijk ook al achter dat het niet helemaal mijn ding is, het is een anti-cellulite, toxing behandeling, het stimuleert de bloed en lymphe circulatie en verwijdert de afvalstoffen, herstelt en versterkt het de huid. Je werkt met elektronen en een klei masker die daar allemaal voor zorgen. Het is heel erg moeilijk, dit is in het Nederlands al moeilijk om uit te leggen, laat staan in het Engels. De behandeling houdt in dat ik eerst in intake gesprek heb, en informeer wat hun doel is, na aanleiding van dat bepaal je waar je de behandeling gaat uitvoeren, armen, heupen, buik, boven benen enz.. Je meet voor dat je kunt beginnen de omvang op, en na de behandeling weer om het resultaat de laten zien, want in een behandeling verlies je 1 tot 8 inches!
Als je de klei en apparatuur hebt aangebracht, geef je een consult van ong 30 min, je praat over wat het precies doet, probeert ze de home-kit erbij te verkopen, geeft advies, en ik ben eigenlijk ook een soort diëtiste. En ja dit advies moet ook allemaal in het Engels! Mijn Engels gaat wel iedere dag weer wat vooruit, en als ik aantekeningen maak, probeer ik het ook in het Engels te schrijven.
Vandaag voor het eerst de behandeling zelf uitgevoerd op een model van de fitness, en hij was na de behandeling 5,5 inch kwijt! We moet ook veel met de fitness collega’s samen werken, om de gasten zo op het beste resultaat te brengen.
Zoals de meeste van jullie wel weten vind ik het gewoon heel erg leuk om te masseren, en gezichtsbehandelingen te geven. Als mensen bij mij een behandeling hebben gehad ze ontspannen en tevreden weer de deur uit gaan. Met dit kan ik dus niet doen wat ik normaal doe, wat ik leuk vind, en waar ik goed in ben, dus weet niet of ik dit wel echt de aankomende 9 maanden wil gaan doen. Het liefst had ik gewoon Elemis gedaan, ik heb het nu ook aangegeven hier, maar ze geloven hier zo in mij, en willen echt dat ik de enige ionithermie specialist wordt aan boord. Ik vind het fijn dat ze zo in mij geloven en een eer dat ze mij hier voor gekozen hebben, maar ik wil wel graag iets doen wat ik leuk vind. Ik kijk deze week nog even aan, want het is aan de ene kant ook wel weer iets heel nieuws, een uitdaging, en het verdient heel erg goed! Maar het belangrijkste vind ik nu, dat ik 9 maanden lang met plezier naar mijn werk kan gaan, gasten kan overtuigen van mijn behandeling, en ze bij me laten terug komen. Ik hoop ergens dat ik volgende week gewoon met Elemis mag beginnen en snel op de cruise kan!
Verder is het hier hard werken, veel leren, maar ook wel gezellig onderling. Toen ik hier aan kwam in de YMCA in Watford, moest ik eerst even wennen, een kleine kamer met 2 stapel bedden en een hoop rotzooi. Mijn kamer genootje zat al op me te wachten, een lief meisje uit Spanje. Ze heeft me even de weg gewezen, wezen lunchen en wat boodschappen gedaan. Toen ik terug kwam in mijn kamer waren mijn andere kamergenoten er ook, nog een meisje uit Spanje en een meisje uit Australië, en hebben we gezellig even kennis gemaakt.
Verder is het hier ook erg gezellig met de Nederlandse meiden
Watfort is echt een leuk stadje, ongeveer een half uurtje bij Londen city vandaan. Hoop dat ik zondag naar Londen kan, want heb zondag vrij, maar moet eigenlijk de hele dag leren voor mijn seminar presentatie van 30 min over de Ionithermie behandeling. Verder heb ik hier lange dagen van ’s ochtends 07.00 uur op, met de bus naar South Harrow waar de Steiner training acedemy is. (leuk met z’n typisch Engelse rode dubbeldekker bus), en om 19.00 uur kom je weer terug van je Steiner trainings dag in de YMCA, eet je wat en ga je weer leren. Dit is dus weer heel wat anders dan mijn chillen leventje op Curaçao, haha! Het is hard je best doen maar je leert hier veel, en hoop dat ik snel op een mooie cruise terecht kom.

Ik hoop dat jullie zo een beetje een beeld hebben gekregen hoe het hier is, en ik het hier ervaar.
Ik houd jullie op de hoogte, en hoop dat ik jullie snel kan laten weten op welke cruise ik kom, en waar ik allemaal heen ga!

Heel veel liefs vanuit Watford. xxxx

• 11 Oktober 2013 - 09:08

Petra:

Hoi lieverd,

Dat is inderdaad weer een verhaal geworden,en krijg je een mooi beeld van wat je daar allemaal uitspookt.
    Inmiddels hebben we heel wat avonden geappt en geskypt,over de kans die je nu wordt geboden en die je eigenlijk helemaal niet wilt.We hebben tegen je gezegd dat we in alles wat je beslist achter je staan,en dat doen we nog steeds,maar besef wel dat ze je een unieke kans bieden om dit te doen.Je vergeet er nog bij te vertellen dat jullie zijn uitgekozen uit 350 meisjes!Je hebt al een gesprek gehad met je docent hierover,zij gelooft in jou(ze willen je uit je comfort zone halen),wat je leuk vind,doe je nu al zoveel jaar,en kun je na die 9 maanden nog je hele leven doen.Wij geloven in jou,misschien gaat het allemaal te snel voor je,en ben je er NU nog niet aan toe,vandaag ga je de beslissing maken,het enige wat wij willen lieverd,is dat jij een fantastische tijd gaat krijgen op het schip,of dat nu met Elimens is of de inonithermie gaat worden......we zijn benieuwd.
    Trouwens je zegt dat die man 5 inches verliest in 1 behandeling?????Nou ALS je dat gaat doen heb je in iedere geval vast een klant ha ha,dat wil ik ook wel :-)

Ik weet dat je met de meiden heel graag Zondag naar Londen city wilt gaan,en dat het eigenlijk niet kan omdat je moet leren voor je presentatie,alweer een dilemma......

Nou meisje,we zijn heel erg benieuwd wat het gaat worden,it's up to you!!

Als je de ionie gaat doen,besef ik me nu dat je volgende week Zondag al gaat.........waarheen? Dat horen we graag en het liefst zo snel mogelijk!

LOVE YOU!

Heel veel liefs papa en mama

• 11 Oktober 2013 - 20:27

Gerda Jansen:

Lieve Jill,

Wat een lang verhaal maar je hebt ook veel te vertellen. Zal vast een moeilijke keuze worden, iets gaan doen wat je heel leuk vind en goed in bent of helemaal wat nieuws. In dat "nieuws" ben je waarschijnlijk ook goed, knap dat jij daarvoor uitgekozen bent. Ik ben erg benieuwd om straks te lezen waarvoor je gekozen heb, ik hoop op het laatste maar dat is meer in eigenbelang, je mam staat al eerste op de lijst om wat centimeters kwijt te raken maar ik wil graag als nummer twee. Succes met je keuze en tot "horens",

liefs Gerda

• 12 Oktober 2013 - 19:48

Tancha :

Ha topper.
    Wat een keuzes moet je maken pff moeilijk.
    Vind het wel fijn om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Ik weet dat je de juiste keuze zult maken luister naar je intuïtie!
    Heel veel succes en liefs van ons♡
    Henk en Tancha

• 18 Oktober 2013 - 09:39

Jose:

Lieve Jill,
    Las net op fb dat je al heel snel op cruise gaat, geweldig meid dat je dit toch gaat doen.
    Je ouders zijn vreselijk trots op je.
    Blijf ons op de hoogte houden, want het is leuk om je te volgen op je blog.
    Heeeel veeel liefs De Bevertjes xxx